Colecție: UNATC Junior
ISBN: 978-606-8757-86-5
An apariție: 2020
Tip ediție: broșată
Format:
Pagini: 210
„Tema abordată în paginile acestui studiu – actorul și arta sa între normă și abatere – este, desigur, una din cele mai cuprinzătoare ale culturii și artei și, având în vedere vastitatea materialului, selecția operată este în oarecare măsură subiectivă. Totuși, ne-am concentrat asupra poeticelor normative adresate dramaturgiei, pe de o parte, și, pe de altă parte, asupra actorului, mediului său teatral, dar, mai ales, asupra metodelor care i se adresează și care fac treptat trecerea de la meșteșug la Artă.
Ideea principală are la bază un adevăr binecunoscut: încălcarea normelor existente, abaterea de la regulile stabilite, echivalează, în fapt, cu apariția unor reguli noi care, generalizându-se prin imitație, influență și iradiere, își pierd caracterul de abateri și devin ele însele ceea ce au negat – norme. Acest proces determină progresul sau regresul, în funcție de cât de mult noua normă se apropie de Adevăr și, prin urmare, de Ideea platoniciană a Binelui suveran, ce uși deschide spre noi domenii de cunoaștere, ce germeni creativi conține. Faptul este în logica devenirii.
În ce-l privește pe actor, locul lui este întotdeauna primul și ultimul. Procesul numit teatru începe cu el și se poate reduce la el (și la cel puțin un receptor). El este esența. Unde este locul lui între normă și abatere? Cum s-ar putea defini arta lui? Ce este normă în arta actorului și ce abatere? Ce tip de raport între normă și abatere dă performanța scenică? Sunt câteva dintre întrebările al căror răspuns îl vom tenta.” (Mihaela Bețiu)
Colecție: UNATC Junior
ISBN: 978-606-8757-86-5
An apariție: 2020
Tip ediție: broșată
Format:
Pagini: 210