Colecție: UNATC Junior
ISBN: 978-606-8757-37-7
An apariție: 2018
Tip ediție: broșată
Format:
Pagini: 122
„Lucrarea de față este formată dintr-o sumă de texte din domeniul teatrului și pedagogiei teatrale pe care le-am scris în urma etapelor de cercetare științifică și artistică desfășurate în calitate de cadru didactic al UNATC « I.L. Caragiale » București. Cele două direcții fundamentale pe care le-am parcurs sunt: formarea actorului și formarea actorului – pedagog al artei sale.
În cadrul proiectului UNATC Junior – proiect pilot de implementare a teatrului în educație, am urmărit, pe de-o parte, modalitățile prin care mijloacele și tehnicile teatrului pot deveni sprijin într-un modern proces educativ, și, pe de altă parte, felul în care artiștii scenei pot acționa ca formatori, conștienți de valoarea, misiunea și impactul pe care le au în societate.
Profesorul Ion Cojar susținea idea conform căreia, în școala de teatru, scopul nu trebuie să fie formarea actorului, ci dezvoltarea omului creativ, adică a unei ființe umane ce își descoperă și potențează aptitudinile artistice prin jocuri teatrale. Abia într-o etapă superioară a pregătirii sale, acesta își formează competențele necesare practicării la un nivel superior estetic a artei sale. Privit din acest punct de vedere, drumul formării actorului este identic cu traseul parcurs de copil în procesul de educație. Sintagma (preluată prin parafrază din gândirea lui Descartes) « învăț, deci mă joc, mă joc, deci învăț » ar trebui să devină un adevărat motto al atelierului de Arta Actorului, asemenea clasei dintr-o școală ideală. O școală a viitorului la care, paradoxal, trebuie să revenim după (aproape) 400 de ani, când părintele pedagogiei moderne, Comenius, statua principiile de bază în pedagogie și imagina o școală ca: « loc de joacă universal ». (Bogdana Darie)”
Colecție: UNATC Junior
ISBN: 978-606-8757-37-7
An apariție: 2018
Tip ediție: broșată
Format:
Pagini: 122