Colecție: UNATC Junior
ISBN: 978-606-8757-66-7
An apariție: 2019
Tip ediție: broșată
Format:
Pagini: 166
„În domeniul atât de vast al Didacticii Artei Teatrale, un loc foarte important îl ocupă prospectiva educațională. Gândită ca un sistem de relații între trecut-prezent și viitor, educația devine de fapt un motor de schimbare permanentă, un declanșator de resorturi necesare înnoirii generale din societate. Din această perspectivă, punctul de plecare în acțiunea de prospectare este necesitatea adaptării instruirii la dinamica dezvoltării societății contemporane (apud. Mariana Marinescu, Tendințe și orientări în didactica modernă, EDP, 2009, P. 34). Volumul de față are această menire: aceea de a moderniza, actualiza, dezvolta metodele și tehnicile folosite în procesul de predare-învățare-evaluare specific artei teatrale, din perspectiva culturii secolului al XXI-lea.
Autoarea, dr. Romina Boldașu, licențiată în actorie și absolventă a Master Pedagogie Teatrală UNATC, reușește în această carte să deschidă un univers complex, foarte necesar în formarea actorilor, dar și a pedagogilor teatrali: dezvoltarea expresivității corporale în arta actorului, ca fundament în evoluția creativității viitorului artist. Ceea ce este original îna ceastă lucrare ține de analiza interdisciplinară, de modul în care se îmbibă, ca într-un dialog multi și transdisciplinar, noțiuni, concepte și metode ce țin de teatru și arhitectură (în capitolul « Corpul actorului și arhitectura spațiului teatral »), precum și de teatru și antropologie (în capitolul « Corpul actorului și arhitectura spațiului teatral »). Autoarea pledează de fapt pentru o privire novatoare în formarea viitorului pedagog teatral, în care grija pentru dezvoltarea mijloacelor de expresivitate artistică să ocupe un loc bine determinat.” (Bogdana Darie Crețu)
Colecție: UNATC Junior
ISBN: 978-606-8757-66-7
An apariție: 2019
Tip ediție: broșată
Format:
Pagini: 166